fredag 6. januar 2012

Vitrineskap i ny drakt


- Bilder & Collage: Sweet Chili . -


Så ble det en lengre pause fra bloggen igjen. Julen og nye runder med sykdom har satt oss ute av spill. Godt det er nytt år med nye muligheter:) Vitrineskapet som jeg blogget om tidligere i høst har stått ferdig en stund, men det var først idag jeg fikk knipset noen bilder av det. Planen var egentlig å gi det et par strøk med gråfarge, men etter en liten test fant jeg ut at det ble helt feil i stuen vår. Back too white - again. Det passet rett og slett best her hos oss:)





Skapet har fått nye sorte knotter og er fylt opp med arvet service, glass, osteklokke og små og store kakefat på stett. Jeg synes det er herlig med litt lysere farger nå selv om vi er midt i januar så jeg har funnet frem gamle putetrekk i skuffer og skap for å "piffe" opp litt her hjemme. Dilla på lilla kan man kanskje si;)





Jeg må innrømme at jeg synes det var litt av en jobb å male skapet og hele 4 strøk måtte til for å dekke den opprinnelig fargen, men nå som endelig vitrineskapet er på plass er jeg super happy med den ekstra skap - og lagringsplassen det gir. 





Skapet på vidt gap;) Sølvkrusene som dere kan skimte fikk både Mr Sweet Chili og jeg til dåpen og det samme fikk lillemor. Selv om de ikke blir brukt til daglig synes jeg det er utrolig flotte og at de er fine å ta frem ved høytider og spesielle anledninger. 

Nei, nå skal jeg snart krype undre dynen og lese et par kapitler i en spennende bok jeg begynte på for noen dager siden. Barnepiken heter den og det er sikkert mange av dere som har lest den allerede eller sett filmen. Jeg har veldig lyst til å se filmen også, men jeg må nesten vente til jeg har lest boken ferdig først. Ellers kan jo all spenningen bli borte;) Fin er den i vært fall og kan anbefales. 


Ha en fin helg alle sammen. 


Klem fra Pernille 




30 kommentarer:

Unknown sa...

For et nydelig vitrineskap. Jeg skal ha et i stua for jeg litt for mange kopper og kar som ikke har fått sin rette plass enda. Kan tenke meg at det var litt av en jobb å male det ja;)

Ha en god helg.

klem fra meg

Martha sa...

Skapet er superflott..elsker det!! Så enkelt&fint..
Ønsker deg et flott 2012..og gleder meg til å følge deg i dette året og:)
Klem!!

Unknown sa...

Hei Pernille, og godt nytt år:)
Så fint vitrineskap!
Jeg driver og lurer på om jeg skal male vårt og, det er i en grell bøkfarge og jeg vil ha hviiiit:)
Tror jeg skal begynne med det i morgen jeg kanskje, hehe:)
Mye fint du hadde inni skapet og:)

Håper alle er friske og raske hos dere nå, og at dere nyter fine januardager ♥

Myke minutter sa...

Et snev av vår hos deg nå ja :) Har litt vårfølelsen selv jeg, etter å ha tittet på diverse vårkolleksjoner på nett de siste dagene :) Lekkert skapet ble! Utrolig hvor mye noen strøk med maling gjør. Godt nytt år til deg og ha en herlig helg! Klemmer

Marlene sa...

Så nydelig skap. Mye arbeid å male, med det er såå verdt det! Jeg har malt ALLE møblene mine hvite med fire strøk. Phjuuu..

Godt nytt år til deg! :)

Klem Marlene

Room of karma sa...

God fortsättning! Måste bara få fråga dig var har du köpt fetta jätte fina skåp? Den är verkligen enkel och snygg! Du har det så fint! Stora kramar cc

Sommerjenten sa...

Du har vært savnet!!! Nydelig skap! Og vakre bilder som alltid. Riktig godt nyttår til deg! Gleder meg til å følge din fine blogg videre!

Stor KLEM fra Lene :)

Barbros lille verden sa...

Nydelig skap med utrolig mye fint innhold!
Godt nyttår, forresten!
Godhelgklem fra Barbro

Unknown sa...

Kjempefint skap!
Ønsker meg så veldig et vitrineskap..
Det er så fint å ha et sted å oppbevare OG vise fram ting i :)
Ønsker deg en god helg!

Klem Elisabeth :)

Lindas Lille Leilighet sa...

kjempefint ble skapet! Og masse fine saker inni også:) Fint med detaljer i lilla:) Kjenner jeg gleder meg til jeg blir frisk nok til å rydde bort jula og hente frem litt nytt igjen. Kanskje lilla? :D Dilla på Lilla er en braaa ting:)

Ha en fin helg du også:)

Love Peace Pionies sa...

Så flott skap!! Kan tenke meg det var litt av en jobb.
Godt nytt år, ønsker deg mange gode dager i 2012!

klemmer

Tonje Merethe sa...

Kjempe fint skap. Deilig å få ekstra lagringsplass.
Jeg har nettoppp arvet et vitrineskap, og det rommer hele juleserviset mitt. Deilig å få eget skap til det. Skapet må males da, gruer meg litt til den jobben.

Ha en super helg!
Klem fra Tonje Merethe

Lisa - Fra hus til hjem sa...

Elsker skapet...og stolen...og putene...og serviset...alt egentlig :-) god helg!

Elisabeth sa...

Hei hei!

Så flott det ble! Jeg skal snart kjøpe meg nytt, et stort et fra H & C, men jeg er sånn i stuss på om jeg skal velge hvitt eller grått! Har stort sett alt i hvitt hjemme hos meg, så ønsker litt kontrast, men jeg er nok som deg, faller tilbake til det hvite etterhvert!

Nydelig ble i hvert fall skapet ditt! Legger meg til som følger på den fine bloggen din.

Velkommen inn til meg! Hilsen Elisabeth.

Katrine sa...

Skapet ble virkelig flott, og da er det gjerne verdt jobben i ettertid. Nydelig dekorert på innsiden også! Finfin detaljer.

Jeg ønsker deg en glad lørdag! :))

(eddas) sa...

Kjempefint skapet ditt,er så kjekt med ey slikt stort skap en kan putte masse inni:)
ha en fin lørdag

Fabelaktig sa...

Utrolig lekkert! Du har fabelaktig smak!

Fabelaktig lørdag ønskes deg og dine. Her er det hjemmekos med mannen, har sett fram til det hele uken. Det har liksom gått i 100 siden jeg begynte på jobb etter juleferien. Noen ganger er det å sitte hjemme og se på tv i armkroken ikke det verste man gjør.

I morgen er jeg hyret inn til tvillingfotografering, skrekkblandet fryd! Jeg kan jo ikke fotografere på proffnivå, får late som da *blunke*

maiaklem

Høytrykk sa...

Veldig fint skap med masse fint innhold! Og herlige, vårlige bilder du viser!

Ha en fortsatt fin lørdag. :)

Hulda sa...

Så lekkert skap! Likte godt det hvite skapet mot de svarte knottene, det var stilig. Lyse og flotte foto du har tatt.

Karlotte sa...

Hei Pernille! Så koselig å ha deg tilbake i bloggverdenen, har savnet deg!!
Lekkert stylet (og malt!) vitrineskap! Håper formen er bra til alle mann. Her er det fjerning av mandler til begge barna som er fokus om dagen. Ludvigsen fjernet sine i går og Lillekarlotten skal på mandag. Mora gruer seg... ikke noe morsomt, men får tro de blir bra av all forkjølelse mm etterhvert. Ønsker deg og dine en flott helg, klem Karlotte.

Anonym sa...

Godt nytt år til deg! Så flott skap! Ja nå fikk jeg litt vårfølelse her :) Jeg har litt bloggpauser innimellom jeg også...det er ikke alltid det er tid til det med små barn i hus :/ Men så er gleden stor når jeg endelig får tid til å sette meg ned og drømme meg bort i bloggeverdenen :) Håper formen er stigende. Ha en herlig helg! :)

Klem Anne

Stina sa...

Otroligt vackert.:-) Stina

Elisabeth sa...

Så fint det var!
Og kjempefine bilder, som vanlig : )
..så herlig å se alle de vårlige bildene som
dukker opp på bloggene nå.
Jeg vil ha vår!!
Håper du har hatt en fin, og sykdomsfri
helg : )
KLEM

Anne Grete sa...

Fantastiske bilder kjære deg! Og så altfor lenge siden jeg har vært innom bloggen din, huff... ser jeg har gått glipp av mye!! Det skal ikke skje igjen :)

Håper formen er bedre.

Klem fra Anne Grete

Anne Grete sa...

Ps: hvor er vitrineskapet kjøpt??

Siljes blogg sa...

Stilig!
Det ble kjempe lekkert!

Ønsker deg en finfin dag!
klemmer fra Silje

Pia Maria sa...

Så utrolig fint pernille =)
Godt Nyttår til deg.

Klem

hviit sa...

Godt nyttår Pernille :)

Roser og Patina sa...

Så fantastiske bilder! Masse vakkert innhold og deilig lys i bildene. Klem Ellen.

Helene i svingen sa...

Hei!

Så fin blogg du har :) Flott hjem. Fine farger og mye inspo.

God helg til dere :)

Klem Helene i svingen